Dersin Adı | Klavye Kullanımı I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADL 105 | Güz | 1 | 2 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencinin etkili, hızlı ve yanlışsız bir şekilde 10 parmak F klavye kullanmasını sağlamak |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Türk dilinin özelliklerine göre on parmakla, bakmadan klavye kullanma yöntemi için en verimli klavye, standart Türk klavyesi (F klavye)’dir. Bu dersle size on parmakla, metotlu olarak bilgisayar klavyesini hızlı ve verimli kullanma teknikleri verilmiştir. Bu tekniklerde oturuş şekli, kolların duruşu, ellerin duruşu, parmakların duruşu, ayakların duruşu ve harf tuşlarını doğru kullanma teknikleri ayrıntılarıyla ve resimleriyle size sunulmuştur. İş yaşamında ve özel yaşamınızdaki her türlü yazışmalarınızda veriminizi arttırmak için bu teknikleri öğrenmeli ve kullanmalısınız. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Klavyenin tarihçesi (Dünyada ve Türkiye’ deki gelişimi), çeşitleri, F ve Q klavyenin kıyaslanması ve F klavyenin üstünlükleri | |
2 | Oturuş pozisyonu, ellerin konumu, yapılmaması gereken hareketler | |
3 | Temel sıra tuşları | |
4 | Tuş alıştırmaları ve ritmik yazma çalışmaları | |
5 | Tuş alıştırmaları ve ritmik yazma çalışmaları | |
6 | Tuş alıştırmaları ve ritmik yazma çalışmaları | |
7 | Tuş alıştırmaları ve ritmik yazma çalışmaları | |
8 | Tuş alıştırmaları ve ritmik yazma çalışmaları | |
9 | Tuş alıştırmaları ve ritmik yazma çalışmaları | |
10 | Metin yazımı ve hataların tespiti | |
11 | 3’er ve 5’er dakikalık hız egzersizleri | |
12 | 3’er ve 5’er dakikalık hız egzersizleri | |
13 | Periyodik hız çalışması | |
14 | Periyodik hız çalışması | |
15 | Periyodik hız çalışması | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Ünlü, A. (2005). 26 Saatte On Parmak Öğreniyorum. Konya:Yelken YayınlarıÖzerman, K. (2003). Klavye Teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, ders materyalleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 7 | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
2 | Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında edindiği kuramsal bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
3 | Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||
4 | Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında öğrenilen bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
5 | Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alıp etkin ve verimli çalışmaları yürütür. | |||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir. | |||||
7 | Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
8 | Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği ölçüde yargı kararlarını ve yasal mevzuatı anlar ve uygular. | |||||
9 | Hukuk alanının yanında bilişim teknolojileriyle ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. | |||||
10 | Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği temel bilgi ve becerileri yaşam boyu kullanma becerisine sahiptir. | |||||
11 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest